Regulamin
Ligi Civ IV
Adventure
English version
Preambuła:
Liga Civ IV Adventure to liga dla
graczy, którzy lubią wyzwania, lubią ruszać w nieznane i uważają
że nie ma sytuacji bez wyjścia, a najważniejsza jest zabawa. To liga
dla graczy, którzy lubią grać z całym dobrodziejstwem możliwości
i przeciwności jakie daje im Civka, łącznie z dyplomacją z AI,
zważaniem na religię itp. To liga dla graczy, dla których wojna jest
tylko jednym z wielu rozwiązań, a dróg do zwycięstwa może być wiele. Ta
liga pozwala połączyć ze sobą umiejętności zdobyte podczas singlowej
gry z AI wraz z przyjemnością rywalizacji z innymi graczami.
I. Cele ligi:
1. Dobra zabawa.
2. Wyłonienie
graczy którzy najlepiej sobie radzą grając w Civilization IV
na zasadach Ligi Civ IV – Adventure.
II. Ustawienia opcji
gier
Ligi Civ IV Adventure
1. W lidze ustawienia gier dzielą sie
na trzy rodzaje:
a) część
ustawień jest stała dla wszystkich meczy rozgrywanych w lidze -
oznaczenie w regulaminie: [stałe]
b) o części ustwaień decyduje gospodarz gry - oznaczenie: (gospodarz)
c) co do
pozostałych ustawień przedstawione są warianty zalecane, które
gracze mogą zmienić, ale tylko w sytuacji gdy obaj sie na te zmiany
zgodzą - oznaczenie: (zalecane)
2. Ustawienia opcji
a). Ustawienia główne:
Trudność: Monarch
{Monarcha}
[stałe]
Gracze: 2 graczy z
ligi + nie mniej niż 3 x
komputer [stałe] (może być
więcej komputerów jeśli zgodzą się na to
obaj gracze). Gracze
wybierają nację (anonimowo),
komputery grają na losowych nacjach [stałe]
b) Zakładka Settings {Ustawienia}:
Map {Mapa}:
skrypt generujący mapę wybiera
gospodarz gry, dozwolone są wszystkie
standardowe skrypty instalujące się z grą, na użycie innego skryptu
musi się zgodzić gość. Można wybrać losowanie skryptu -shuffle
(gospodarz)
Size {Rozmiar}: Small {Mały}(zalecane)
Climate {Klimat}: wybiera
gospodarz (gospodarz)
Sealevel {Poziom
Wody}: wybiera gospodarz (gospodarz)
Era {Epoka}: Ancient
{Starożytność}
[stałe]
Speed {Prędkość
Gry}: Quick {Szybka}(zalecane)
World Wrap {Zawijanie
Mapy}: wybiera gospodarz
(gospodarz)
Resources {Surowce}: balanced
{Zbalansowane
}(zalecane)
c)
Zakładka Options {Opcje}:
Require
Complete Kills {Wymaga
totalnej anihilacji }(zalecane)
pozostałe możliwości niezaznaczone (zalecane)
d) Zakładka Victories {Zwycięstwa}:
Wszystkie
możliwości zaznaczone [stałe]
e) Zakładka Multiplayer:
Anonymous
{Anonimowy
}[stałe]
pozostałe możliwości
niezaznaczone (zalecane)
III. Organizacja rozgrywek:
1.
Gry rozgrywane będą na dodatku Beyond The Sword z patchem
3.13 – w przypadku wyjścia kolejnego oficjalnego patcha o
przejściu na niego zdecydują sędziowie.
2. Gracze chętni do
ligi zgłaszają
się na forum w wątku zapisów.
W przypadku dużej liczby chętnych liga może zostać rozegrana w kilu
równoległych grupach.
3. Mecze rozgrywane
będą on-line z
ustawieniami zgodnymi z regulaminem Civ IV – Adventure (patrz punkt II).
4. Każdy zawodnik
gra
z każdym innym zawodnikiem 2 mecze – raz jako “gospodarz” (czyli
decydujący o wyborze ustawień mapy)
i raz jako “gość”.
5. W czasie jednego
sezonu gracz może
grać daną nacją tylko jeden mecz. Ponowne wybranie raz uzytej nacji
spowoduje automatyczną przegraną w danym meczu.
6. Na każdą kolejkę
(rozegranie
jednego meczu) gracze będą mieli przeznaczone 3 tygodnie. Jeśli nie
ukończą gry w tym czasie muszą zgłosić ten fakt, wraz z informacją
kiedy planują zakończenie spotkania oraz jakimi nacjami grają (tak by w
nowej kolejce ich przyszli przeciwnicy
wiedzieli jakie nacje zostały już przez nich wykorzystane).
7. Na początku
każdej kolejki gracze umawiają się na grę w wybrany przez siebie sposób
(forum, e-mail, gg, PM itp.).
a) Gracz gospodarz powinien jak
najszybciej poinformować jaki skrypt mapy oraz z jakimi ustawieniami
przewiduje na
daną rozgrywkę. Gość ma
prawo poprosić o czas na przetestowanie ustawień wybranych przez
gospodarza.
b) Ponieważ mecze mogą zajmować wiele godzin gracze nie powinni
oczekiwać,
że uda się je rozegrać w czasie jednej sesji. Z tego powodu wskazane
jest rozpoczęcie rozgrywki już w pierwszym tygodniu nowej kolejki, a
nie odkładanie rozgrywki na ostatnie dni.
8. W wyjątkowych
wypadkach (święta,
wakacje, choroby itp.) czas na rozegranie kolejki może zostać
zmieniony, o czym decydują
sędziowie Ligi.
9. Wynik meczu
określan sie w nastepujący sposób:
a) Gracz wygrywa jeśli:
i) osiągnął którekolwiek ze zwycięstw
standardowo dostepnych w grze lub
ii) całkowicie wyeliminował z gry
nację prowadzoną przez swojego przeciwnika lub
iii) przeciwnik poddal się lub
iv) posiadał więcej punktów w chwili gdy AI osiagneło jedno ze
zwycięstw standardowo dostepnych w grze.
b) Gracze remisują gdy:
i) w momencie zakończenia gry (na czas
lub poprzez zwycięstwo AI) posiadają tyle samo punktów lub
ii) obaj tak zdecydują
10. Wyniki spotkań
zgłasza gospodarz
gry podając na forum w wątku zgłaszania wyników:
a) zwycięzcę (ew. informacje o
remisie),
b) rodzaj
zwycięstwa (np. kulturowe, poddanie się przeciwnika itp).
c) nacej i liderów jakich gracze
wybrali,
e) wybrany skrypt mapy.
d) Mile widziany
(acz nieobowiązkowy) będzie też krótki opis rozgrywki i mapy oraz
screen zawirający minimapkę.
12. Na bieżąco
będzie prowadzona tabela ligowa w której gracze będą gromadzić
punkty:
a) Za zwycięstwo
w meczu gracz otrzymuje 1 duży punkt.
b) Za remis każdy
z gracy otrzymuje 1 mały punkt.
c)
Za porażke 0 pkt.
13. Na koniec
sezonu gracze uzyskają miejsce w lidze:
a) zgodne z
uzyskaną liczbą dużych punktów,
b) przy równej
liczbie dużych punktów decyduje liczba małych punktów,
c) przy równej
liczbie dużych i małych punktów o zajęciu wyższego miejsca decyduje
bezpośredni bilans pomiędzy graczam,
d)
jeśli i on będzie równy to gracze zajmują to samo miejsce.
14. O kwestiach
nie ujętych w regulaminie decydują sędziowie ligi. Organizator
zastrzega sobie prawo wprowadzenia dodatkowych punktow w
regulaminie, jeśli zajdzie taka konieczność.